травня 21, 2025

,,Година безбар'єності'' з практичним психологом.










     21 травня у Братківському ліцеї, практичний психолог Наталія Стецько разом з учнями 7 класу провели ,,Годину безбар'єрності''. На занятті учні дізналися, що  Національний тиждень безбар’єрності в Україні відзначається  вперше з 19 по 25 травня. Мета цього тижня — сприяти формуванню в суспільстві культури безбар’єрності: через підвищення обізнаності, мотивацію до змін і популяризацію позитивних прикладів рівності можливостей для всіх. Спочатку була вправа ,,Карусель думок'', де учні вільно висловлювали свої думки про те, що ж таке безбар’єрність. І спільними зусиллями з'ясували для себе, що безбар'єрність — це коли кожна людина, незалежно від віку, інвалідності, статі чи інших особливостей, може:

  • - вільно пересуватись;
  • - навчатися;
  • - працювати;
  • - подорожувати;
  • - користуватись онлайн-послугами;
  • - впливати на життя громади та країни.

Це — про зручність, повагу та врахування потреб кожного і кожної. Безбар’єрність — це коли можеш. Національний тиждень безбар’єрності відбувається в межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи першої леді Олени Зеленської.

    В рамках ,,Години безбар'єрності'' учні переглянули відеоролик ,,Безбар'єрність'': усі люди різні'' (https://www.youtube.com/watch?v=RdFhDYCKepE) і одержали завдання обговорити певні ситуації в парах і з усього сказаного зробили загальні висновки. На завершення заняття та закріплення нових знань учні переглянули презентацію (https://naurok.com.ua/prezentaciya-scho-take-bezbar-ernist-471871.html),  де структуровано та чітко систематизували нові терміни та факти.  Назвали приклади безбар'єрності'' у ліцеї (наразі, це тільки пандуси та відсутність дверних порогів), учні розповіли, де ще вони мали можливість спостерігати ознаки безбар'єрності'' і назвали які саме (голосові  і звукові повідомлення на світлофорах, пандуси, автопідйомники біля магазинів, де немає пандусів, виведені назовні дверні дзвінки встановлені на відповідній висоті, інформаційні повідомлення-таблички шрифтом Брайля.

     Учні підсумували, що ,,Безбар'єрність'' у ліцеї та у їхньому рідному селі Братківці виявляється у фізичній, інформаційній, цифровій та суспільно-громадянській доступності для всіх, незалежно від віку, статі, інвалідності, етнічної приналежності тощо. Це означає, що села та міста мають бути зручними для всіх, усуваючи фізичні та інформаційні перешкоди, створюючи умови для участі в суспільному житті та надання рівних можливостей для всіх. 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Психологи сміються. Горить дах - 01, потрібен дах - 02, їде дах - 03.

06.12.2025