травня 30, 2025

Бесіда психолога з дошкільнятами: ,,Людина. Головні органи. Органи чуття''





















 30.05. відбулося заняття практичного психолога Наталії Стецько з дітьми дошкільного підрозділу Братківського ліцею. Дітвора з цікавістю розглядала стенди із зображеннями скелета людини та внутрішніх органів. Дізналися про частини тіла людини, назви,  розміщення та функціональне призначення внутрішніх органів і систем. На закріплення нового матеріалу, діти розгадували загадки. Діти з психологом зіграли гру ,,Людина і математика'' ,,Один-два-три-чотири-п'ять'', де називали, що у людини є в однині, одне, чого є по два, що може бути три, чотири, п'ять, шість і т.д.

    На завершення заняття діти намалювали людину ,,Хлопчика''. Висловили свої думки щодо заняття, розповіли що вони навчилися і що було корисним і цікавим.

30.05. Мотиваційна фраза на кожний день


 

29.05. Мотиваційна фраза на кожний день


 

травня 27, 2025

травня 24, 2025

Урок Безбар'єрності

 Практичний психолог Наталія Стецько провела урок Безбар’єрності  з учнями 2 класу.  Переглянувши короткий ролик казку про безбар’єрність ,,Чарівний світ безбар’єрності'' https://youtu.be/ntjrUwZxu_8

 Після перегляду відеоролика учні пройшли невеличку вікторину-квіз для перевірки отриманих знань. Підвівши підсумок учні самі зробили висновок, що 

Безбар'єрність - це коли зручно всім без винятку.

Безбар'єрність  - це приймати людей такими як вони є!

А Наталія Стецько систематизувала почуту учнями інформацію:

Безбар'єрність охоплює шість основних напрямків:  фізичний, інформаційний,  цифровий, суспільно-громадянський,  освітній та економічний. Ці напрямки прагнуть усунути перешкоди та забезпечити рівний доступ до ресурсів та можливостей для всіх.

Детальніше про кожен напрямок:

Фізична безбар'єрність:

Стосується доступності будівель, транспорту та громадських місць для людей з різними потребами, включаючи осіб з обмеженими можливостями, людей похилого віку та батьків з дітьми.

Інформаційна безбар'єрність:

Забезпечує доступність інформації в різних форматах та за допомогою різних технологій, щоб люди з порушеннями зору, слуху або когнітивними труднощами могли її сприймати.

Цифрова безбар'єрність:

Охоплює доступ до швидкісного Інтернету, онлайн-послуг та навчання цифрових навичок для всіх, включаючи людей з обмеженими можливостями, які проживають у віддалених регіонах.

Суспільно-громадянська безбар'єрність:

Передбачає рівні можливості участі всіх людей у житті громад та держави, незалежно від їхніх соціальних, культурних або інших особливостей.

Освітня безбар'єрність:

Охоплює створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, включаючи освіту протягом життя та інклюзивне освітнє середовище.

Економічна безбар'єрність:

Забезпечує умови та можливості для працевлаштування, ведення бізнесу та самозайнятості для всіх груп населення, включаючи людей з обмеженими можливостями та тих, хто стикається зі соціально-економічними труднощами.



24.05. Мотиваційна фраза на кожний день


 

травня 23, 2025

Практики турботи. Молодша школа.

https://drive.google.com/file/d/1AXQsXeqZaUpuQwzkCav5alD5wsC97VkV/view?fbclid=IwY2xjawKcZftleHRuA2FlbQIxMQABHhZlH3jCVTkxml34_yP7_qDPociNx3Dv0K_ESIlps5zgYq7GZwWZ3EkZyZQJ_aem_F_s6UpYLb7_DrB5rOQhKqg&sfnsn=mo&pli=1

травня 21, 2025

22.05. Мотиваційна фраза на кожний день


 

,,Година безбар'єності'' з практичним психологом.










     21 травня у Братківському ліцеї, практичний психолог Наталія Стецько разом з учнями 7 класу провели ,,Годину безбар'єрності''. На занятті учні дізналися, що  Національний тиждень безбар’єрності в Україні відзначається  вперше з 19 по 25 травня. Мета цього тижня — сприяти формуванню в суспільстві культури безбар’єрності: через підвищення обізнаності, мотивацію до змін і популяризацію позитивних прикладів рівності можливостей для всіх. Спочатку була вправа ,,Карусель думок'', де учні вільно висловлювали свої думки про те, що ж таке безбар’єрність. І спільними зусиллями з'ясували для себе, що безбар'єрність — це коли кожна людина, незалежно від віку, інвалідності, статі чи інших особливостей, може:

  • - вільно пересуватись;
  • - навчатися;
  • - працювати;
  • - подорожувати;
  • - користуватись онлайн-послугами;
  • - впливати на життя громади та країни.

Це — про зручність, повагу та врахування потреб кожного і кожної. Безбар’єрність — це коли можеш. Національний тиждень безбар’єрності відбувається в межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої за ініціативи першої леді Олени Зеленської.

    В рамках ,,Години безбар'єрності'' учні переглянули відеоролик ,,Безбар'єрність'': усі люди різні'' (https://www.youtube.com/watch?v=RdFhDYCKepE) і одержали завдання обговорити певні ситуації в парах і з усього сказаного зробили загальні висновки. На завершення заняття та закріплення нових знань учні переглянули презентацію (https://naurok.com.ua/prezentaciya-scho-take-bezbar-ernist-471871.html),  де структуровано та чітко систематизували нові терміни та факти.  Назвали приклади безбар'єрності'' у ліцеї (наразі, це тільки пандуси та відсутність дверних порогів), учні розповіли, де ще вони мали можливість спостерігати ознаки безбар'єрності'' і назвали які саме (голосові  і звукові повідомлення на світлофорах, пандуси, автопідйомники біля магазинів, де немає пандусів, виведені назовні дверні дзвінки встановлені на відповідній висоті, інформаційні повідомлення-таблички шрифтом Брайля.

     Учні підсумували, що ,,Безбар'єрність'' у ліцеї та у їхньому рідному селі Братківці виявляється у фізичній, інформаційній, цифровій та суспільно-громадянській доступності для всіх, незалежно від віку, статі, інвалідності, етнічної приналежності тощо. Це означає, що села та міста мають бути зручними для всіх, усуваючи фізичні та інформаційні перешкоди, створюючи умови для участі в суспільному житті та надання рівних можливостей для всіх. 
 


Як вчити та навчатися в стресі




 

Цінні рекомендації, як допомогти дітям жити і навчатися при хронічному стресі

Джерело: 📕ЯК ВЧИТИ ТА НАВЧАТИСЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
Інформаційно-методичні матеріали для дорослих (учителів, викладачів,
психологів) зі створення сприятливих умов для навчання та розвитку
в умовах воєнного часу

Психологи сміються. Горить дах - 01, потрібен дах - 02, їде дах - 03.

06.12.2025