Осінні розваги практичного психолога з дошкільнятами








 


Осіння розвага завершилась, але емоції, посмішки і теплі спогади залишаються з нами. Такі теплі емоції дають нам сили, ресурс та потужності до руху і формують досвід - особистість. 

жовтня 29, 2025

Виберіть фігуру і дізнаєтесь яка професія вам підходить


 

Виберіть фігуру і дізнайтеся, яка професія вам підходить: психологічний тест

Тест на вибір професії: візуальний вибір розкриває найкращий для вас рід діяльності.

Робота займає значну частину нашого життя, тому цілком природно прагнути того, щоб вона приносила глибоке задоволення і відповідала внутрішнім схильностям.

Якщо людина перебуває в пошуках свого покликання або бажає перевірити, наскільки правильним був зроблений раніше професійний вибір, психологічний тест, заснований на візуальних асоціаціях, може стати цікавою підказкою.

Для його проходження необхідно обрати одну з кількох фігур, кожна з яких символізує певний тип особистості та сферу діяльності.

Фігура перша: царство креативу та свободи

Вибір першої фігури свідчить про глибоко творчу натуру. Таку людину вирізняє нестандартний, іноді навіть зухвалий підхід до вирішення будь-яких ситуацій. Вона гостро прагне свободи самовираження і важко переносить жорсткі рамки та обмеження. Її розум найкраще функціонує в атмосфері, де панують політ фантазії та можливість створювати щось унікальне.

  • Потенційні професії. Людині, яка обере цю фігуру, підійдуть професії, тісно пов’язані з мистецтвом і генеруванням ідей. Варто детально розглянути такі сфери, як дизайн (графічний, інтер’єрний, модний), література, театральне чи кінематографічне мистецтво, а також реклама та маркетинг, які вимагають креативного контенту.

Фігура друга: емпатія та гуманітарне покликання

Якщо ваш вибір припав на другу фігуру, це вказує на виняткову емпатичність особистості. Ви людина, яка глибоко співпереживає іншим, має розвинену інтуїцію та здатність тонко відчувати емоційний стан людей навколо.

Ця особливість є чудовою основою для будь-якої діяльності, де на першому місці стоять взаємодія та допомога.

  • Потенційні професії. Сфера вашого призначення лежить у гуманітарній площині. Цілком ймовірно, що ви могли б знайти глибоке задоволення у ролі педагога, лікаря чи медсестри, психолога, соціального працівника та волонтера. Будь-яка діяльність, яка передбачає активну підтримку, піклування про інших та вирішення людських проблем, підходить вам найкраще.

Фігура третя: спрага до змін та різнобічність

Вибір третьої фігури вказує на надзвичайну різнобічність і динамічність вашого характеру. Ви людина, якій важко всидіти на одному місці, адже вас постійно приваблює все нове, незвідане та неординарне. Рутина й монотонність швидко викликають у вас нудьгу та втрату мотивації, а атмосфера непередбачуваності дарує відчуття комфорту і натхнення.

  • Потенційні професії. Вам ідеально підійде робота, яка вимагає великої кількості пересувань, частих відряджень або така, що складається з безлічі різноманітних, не пов’язаних між собою завдань. Це можуть бути професії у сфері продажів, туризму, управління проєктами з різними напрямками або діяльність, пов’язана з постійним навчанням і впровадженням нових технологій.

Фігура четверта: аналітичний розум і точність

Якщо ваш вибір зупинився на четвертій фігурі, це свідчить про пунктуальний та аналітичний розум. Ви не схильні до поспішних, імпульсивних дій. Натомість вашою сильною стороною є здатність розкласти інформацію «по поличках», десять разів проаналізувати ситуацію, перш ніж ухвалити зважене рішення. Точність, логіка та увага до деталей — ваші головні переваги.

  • Потенційні професії. Вам підійде все, яка вимагає скрупульозної роботи з документацією, обчисленнями та великими масивами даних. Фінансист, бухгалтер, аудитор, економіст, програміст чи аналітик — ось сфери, де б ви почувалися максимально на своєму місці, забезпечуючи точність і порядок.

  • Цей невеликий тест пропонує початковий погляд на ваші вроджені схильності. Для глибшого розуміння свого професійного шляху завжди варто поєднувати такі психологічні підказки з власним досвідом і самоаналізом.


жовтня 22, 2025

#УрокВідповідальності.








 






20 жовтня у Братківському ліцеї учні 4 класу долучилися до Національного ,,Уроку відповідальності людини'', де Наталія Стецько,  практичний психолог з допомогою запропонованих учням активностей,   сформувала уявлення учнів про відповідальність як фундаментальну людську цінність. Наталія Стецько, практичний психолог ліцею, ознайомила учнів із принципами відповідальності людини, змотивувала учнів до широкого обміну думками, ідеями й досвідом, стимулювала активну громадянську позицію та бажання змінювати світ на краще. У грі ,,Павутина думок'' учні актуалізували і пояснили, що таке відповідальність; співставили принципи відповідальності людини зі своїми діями; наводили свої життєві приклади відповідальних дій у різних сферах життя. Переглядаючи відеоролик про ,,День відповідальності людини''. День пам'яті Богдана Гаврилишина''. https://youtu.be/IpIVr8reyA0?si=jJcaRyrH2zb4HcBr всі учні отримали чітке базове уявлення про постать Богдана Гаврилишина, цінність його ідей для України,.

Розглядаючи графічні зображення пунктів Деклараціївідповідальності.  https://posters.bhfamily.org/ учні підбирали графічні зображення до принципів відповідальності. Внаслідок обговорення у малих групах, дійшовши згоди у своїх виборах, у Робочих аркушах.png робили позначки біля кожного з принципів номера графічного  зображення.

Працюючи над завданнями, кожен учень отримав примірник ,,Декларації відповідальності людини'', ,,Робочу картку'', ,,Чек лист відповідальних дій''. 

   На завершення уроку,  учні переглянули відеоролик https://drive.google.com/file/d/1qu2qjLwW6V0qoIrpUMI2QzUDxORfW7bV/view і кожен поділився думками, як саме він доєднається до #ТихогоФестивалюВідповідальності'', обравши з ,,Чеклиста відповідальних дій'', 1, 2, 3 дії, які він робитиме впродовж певного часу. 

 Підсумовуючи ,,Урок відповідальності'', учні усвідомили, що ,,Відповідальність – це суперсила, а не тягар! День відповідальності людини має на меті згуртувати суспільство та сприяти покращенню життя завдяки відповідальним діям кожного. Кожен, незалежно від того скільки вам років, яка у вас стать, соціальний статус, освіта, може і повинен змінювати життя на краще.''


#ДеньВідповідальностіЛюдини .

 











22 жовтня 2025 року практичний психолог Братківського ліцею провела активності з учнями 9 класу в рамках ,,Національного Дня відповідальності людини''. Практичний психолог ліцею Наталія Стецько розповіла учням про передісторію відзначення Дня відповідальності людини, про ініціативу Фонду родини Богдана Гаврилишина.

Учням запропонували скористатися інструментами ШІ (ChatGPT) і вони швидко отримали більше деталей про постать Богдана Гаврилишина. Під час вправи ,,Мозковий штурм'', узагальнили  і конкретизували поняття ,,Відповідальність''. Учні вільно,  активно висловлювалися. 

Під час виконання активностей, учні ознайомилися з текстом ,,Декларації відповідальності людини''. Розглянули галерею  ілюстрацій до статей ,,Декларації відповідальності людини'' мали завдання підписати кожну ілюстрацію назвою статті ,,Декларації  відповідальності людини''.

Прикріплені на дошки роздруковані принципи відповідальності людини налаштували учнів на роздуми і занурення в тему.  Розміщені окремо – непідписані ілюстрації галереї спонукали учнів до роздумів. Одержавши завдання, учням було надано ресурс для його виконання: текст ,,Декларації відповідальності людини'', ,,Робочий аркуш'', ,,Чеклисти відповідальних дій'' (для участі в обговореннях). 

Учні зацікавлено переглянули запропоновані їм відеоматеріали та презентації. Якісно,  із повним зануренням в тему,  виконали активність з підписом експонатів фотогалереї.

Заняття, проведене практичним психологом Наталією Стецько з учнями 9 класу Братківського ліцею в рамках «Національного Дня відповідальності людини», стало глибоким зануренням у тему особистої та громадянської відповідальності. Учні активно рефлексували, долучалися до обговорень, використовували інструменти штучного інтелекту для поглиблення знань про Богдана Гаврилишина, а також опрацювали ключові положення «Декларації відповідальності людини». Завдяки творчим завданням з ілюстраціями та використанню навчальних матеріалів, школярі розвинули вміння аналізувати, узагальнювати та висловлювати власну думку. Атмосфера активної взаємодії та зацікавленості сприяла формуванню свідомого ставлення до відповідальності як важливої життєвої цінності.

жовтня 17, 2025

Терапевтична вправа ,,Лист несказаних слів''


 📋ВПРАВА: «Лист несказаних слів»

ДЛЯ РОБОТИ З ВТРАТОЮ

1️⃣Попроси клієнта подумки назвати, кому він писатиме

2️⃣. Скажи клієнту, що зараз він може написати все, що не було сказано

❗️ Важливо, щоб психолог не втручався в процес, навіть якщо є сльози або мовчання.

3️⃣. Ритуал завершення:
Якщо клієнт готовий — запропонуй спалити лист, уявивши, що дим несе слова адресатові.

Якщо це боляче або зарано — лист можна залишити у щоденнику, сховати в “скриньці пам’яті”, або відкласти на потім.

4️⃣Скажіть клієнту:
“Тепер усе, що мало бути сказано — сказано. Нехай твої слова знайдуть шлях.”

7️⃣. Рефлексія.
Можна дати кілька питань для осмислення:
🔵Що відчуваєте зараз?
🔵Що залишитьсь з вами після цього листа?
🔵Які слова з листа вам хочеться зберегти в серці.

жовтня 16, 2025

Що робить ваше життя яскравішим: простий тест із несподівано точним результатом


 https://www.unian.ua/curiosities/shcho-robit-vashe-zhittya-yaskravishim-test-na-harakter-13161597.html


Цей інтуїтивний тест за картинками допоможе розкрити ваші сильні сторони і те, як вас сприймають інші.

Подивіться на картинку та оберіть ту, що притягує погляд першою. Цей швидкий особистісний тест розповість про ваш внутрішній світ і ставлення до життя.

Яке сонце ви оберете - психологічний тест

Отже, яку з картинок ви обрали:

  • Сонце 1

Ви - людина, поруч із якою хочеться бути, і люди почуваються комфортно у вашій присутності. Тепло, доброзичливість і внутрішнє світло, яке виходить від вас, створює атмосферу затишку і розуміння.

Ви цінуєте індивідуальність кожної людини, любите життя і радієте, коли інші щасливі. У вас добре серце, і доля посилає вам таких самих добрих і чесних людей.

  • Сонце 2

Ви сповнені енергії і у вас живе творчий хаос. З боку можна подумати, що ви мінливі й погано організовані, але це просто ваш спосіб самовираження - жити на високих обертах.

Ви - цілеспрямована людина і завжди прагнете успіху. Завжди слідуйте своїм мріям і приймайте відповідальні рішення - Всесвіт благоволить тим, хто не боїться.

  • Сонце 3

Ви справляєте враження щасливої та життєрадісної людини, але всередині все набагато складніше. Ви часто приховуєте свої почуття, іноді сильно переживаєте, але намагаєтеся не показувати цього.

Ви зрілі не по роках, умієте розуміти і любите допомагати іншим, тому люди тягнуться до вашої щирості, мудрості та вміння любити по-справжньому.

Подібні особистісні тести допомагають краще зрозуміти себе і розкрити можливі риси характеру, але їхні результати не варто сприймати як точний діагноз - це лише розвага і привід для роздумів.

Корекційно-розвиткове розвиткові заняття з метою розвитку психічної процесів


Розвиткові заняття з дітьми - найцінніша інвестиція. Кожного разу, діти чекають приходу психолога, як свята, бо знають, що це людина-душа,ка приносить у їхню звичайну ігрову діяльність - новизну, незвичайні ігри та іграшки, які всебічно розвивають, стимулюють допитливість і любов до навчання і гри. 






 

жовтня 12, 2025

Вправа ,,Кроки до ментального здоров'я''

Наталія СТЕЦЬКО - практичний психолог Братківського ліцею Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області - щедро ділиться авторською розробкою вправи ,,Кроки до ментального здоров'я''.
Цю вправу чудово можна провести з учнями будь-якого класу і навіть з дошкільнятами старшої групи. Діти взаємодіють з власним тілом, відмальовують свої стопи ніг, а можна запропонувати об'єднатися в пари з допомогою однакових цукерок, кольорових папірців або словесних пар ,,Мишка-мушка'', ,,Шило-мило'', ,,літо-зима'', ,,осінь - весна''. Об'єднавшись в пари, діти відмальовують стопи один одного. На цих відбитках-контурах стоп учні мають, пишуть, зображають усе те, що для них означає бути ментально здоровим і що вони для цього роблять. Написати або зобразити символами, смайлика ми, малюнками, що потрібно для того щоб ми були ментально здоровими. На мою думку, ця вправа - сильний терапевтичний інструмент, коли учасники роздумують, пропрацьовуючи свої ,,кроки до збереження ментального здоров'я''. З подібними вправами учні справді виростуть свідомими і вже точно знатимуть що їм робити далі, щоб не втратити рівноваги і твердо стояти на своїх ногах.