березня 31, 2025

І знову анкетування... Думка школярів - учнів 6-11 класів про ,,Вплив наркотичних речовин, алкоголю та куріння.''


Анкета для учнів 6-11 класів

У Братківському ліцеї з 17.03. по 28.03.2025 року практичним психологом ліцею Наталією Стецько було проведено анкетування, яке мало на меті вивчити питання популярності та вживання наркотичних речовин, алкогольних напоїв та паління серед учнівської молоді. 31 березня на основі опрацьованих результатів був створений допис для сайту Братківського ліцею. Щоб громадськість мала можливість  ознайомитись з тенденціями у молодіжному середовищі і думками школярів щодо причин, потреби і наслідків вживання шкідливих звичок малолітніми та неповнолітніми громадянами - вихованцями ліцею і місцевими жителями. Щоб доросле населення зробило для себе висновки: ,,Чи правильно виховували, чи мають достойну зміну собі, що пропустили чи який приклад подавали своїм послідовникам? 

         В анонімному опитуванні взяли участь учні 6-11 класів в кількості 58 учнів, з них – 31 хлопець та 27 дівчат.

6 клас  -9 учнів

7 клас  - 11 учнів

8 клас  - 14 учнів

9 клас  - 11 учнів

10 клас  - 7 учнів

11 клас  - 6 учнів

З відповідей учнів видно, що шкільна молодь добре обізнана  з тим, що паління,  вживання наркотичних речовин та алкоголю є небезпечним для  здоров'я:   ТАК - 48/НІ – 10. Усвідомлюють, що шкідливі звички несуть небезпеку, про яку знають і діти і дорослі: ТАК - 33/ НІ - 6/ НЕ ЗОВСІМ – 18. На запитання: ,,Чи пробував ти хоча б раз у житті палити? Відповіли ТАК – 16 учнів/НІ – 33. На запитання ,, Чи куриш ти і до тепер?`` відповіли: ТАК -2/ НІ - 48/ ПЕРІОДИЧНО - 0/ ДУЖЕ РІДКО - 4/ ЗА КОМПАНІЮ – 1. Чи пробував ти якісь алкогольні напої? ТАК -23/ НІ - 22/  АЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ - 2/ СЛАБОАЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ - 13/ ВИНО – 9. Думки були різнобічними, коли питання стосувалося суб’єктивних відчуттів: Що ти відчував вживаючи алкогольні напої? ЗАДОВОЛЕННЯ - 4/ РОЗСЛАБЛЕННЯ  - 7/ БАЙДУЖІСТЬ - 21/НАДМІРНА  АКТИВНІСТЬ – 4. Наші учні добре ознайомлені і  з нормативно-правовою базою, яка врегульовує продаж і вживання шкільною молоддю наркотичних, алкогольних напоїв та цигарок і на запитання ,,До скількох років заборонено вживати алкоголь і тютюнові вироби?’’ відповіли: ДО 14 РОКІВ  -4/ ДО 16 РОКІВ - 8/ ДО18 РОКІВ – 46. На запитання: Чи вживають спиртні напої у твоїй родині?: НІ -9/ ДУЖЕ РІДКО  -18/ ЛИШЕ У СВЯТКОВІ ДНІ - 33/ ЧАСТО – 0. Чи може вживання спиртних напоїв створювати життєві проблеми?: ДИВЛЯЧИСЬ У ЯКИХ ВИПАДКАХ - 24/ ТАК, ЧАСТО - 11/ РІДКО – 11. Чи володієте інформацією про шкідливість алкоголю? ТАК - 49  /НІ – 9. Яка на ваш погляд найпоширеніша причина вживання наркотичних речовин, спиртних напоїв, куріння?:  ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ  - 18/ ПОЛЕГШУЄ СПІЛКУВАННЯ - 5/Зняття напруження  - 35. Який алкоголізм найнебезпечніший для суспільства?: ЧОЛОВІЧИЙ - 37/   ЖІНОЧИЙ – 23.  Чи є між вашими знайомими, друзями чи однокласниками особи, які: ВЖИВАЮТЬ НАРКОТИЧНІ РЕЧОВИНИ - 2/ Спиртні напої - 22/ КУРЯТЬ – 23. 

 Одже, дослідивши питання вживання шкідливих звичок можна зробити висновки, що молодь, добре обізнана з наслідками вживання шкідливих звичок, розуміють причинно-наслідковий зв’язок  між вживанням шкідливих звичок та погіршенням психо-емоційного комфорту та мікроклімату в сім’ї, руйнуванням дружніх стосунків, погіршення здоров’я. Молодь розуміє, що майбутнє – за життям без шкідливих звичок! 





березня 28, 2025

Серце нації.












 Сьогодні, 28.03.2025 року о 14:15 у Братківському ліцеї Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області,  з ініціативи парламенту учнівського самоврядування учні 5-11 класів переглянули фільм про реального Героя нашого часу, Героя України посмертно, Скиту Ярового. Який жив, як герой, воював, захищаючи своїх рідних, друзів, родину і Україну. І помер героїчною смертю в бою від рук московських ворогів, прикриваючи своїх бойових побратимів. 

Учні з трепетом і цікавістю переглянули документальний фільм-спогад про Героя, який життя своє поклав на Вівтар свободи, незалежності, людської гідності і честі. Не дивлячись на свої досить молоді літа, розумів, що тільки сміливість, відчайдушність і рішучість принесе результат і поряд з тим - буде прикладом для прийдешніх поколінь. 

Післі завершення фільму учні з цікавістю висловлювали свої враження і думки від фільму. Глибокі висловлювання учнів говорили про втручання в дитячих головах і серцях не дитячих питань та проблем, на вирішення яких потрібен час, досвід і сміливість. Учні розуміли, що Микита будучи 20 літнім юнаком, старшим за них всього на декілька років: від когось на 2- 3 роки, 4, 5, або 6 років, який мав би жити мірками сучасного безтурботного юнака, став на шлях військовослужбовця, пішов у небезпечну професію. Микита Яровий не шукав легких шляхів, він був собою, він став Героєм не на сьогодні, не на завтра - навіки!!! Учні ще раз переконалися і усвідомили - Герої не вмирають! І на заклик ,,Слава Україні'' гучно відповіли - ,,Героям слава". ,,Герої не вмирають - вмирають вороги''. 

26.03.2025 - 11:36. Виставка весняних композицій


















Практичний шкільний психолог, як завжди, є дійсно практичним у всіх сенсах цього слова і незамінними. То, стінгазету намалюй, то характеристику допоможи скласти на учня або на клас, то піди на урок замість відсутнього вчителя, то поїдь на конференцію, то послухай вебінар, то виступи на батьківських зборах, то проведи з дітьми щось цікаве, то придумай назви для Осінніх,  Новорічних, та весняних композицій. Так і сьогодні. Мені показали композиції і дали завдання придумати назви. І ось що у мене з цього вийшло. ,,Писанковий вогонь'', Великодній оберіг'', ,,Відтінки весняної радості'', ,,Символ життя'', ,,Ода весні'', ,,Колорит святкового дня'', ,,Писанки цвітуть'', ,,Великодня краса''. А на завершення як увімкнувся підсос у моєї творчості, то мої думки вилилися у колоритний вірш
 ,,Весна у рідному селі
У Братківцях - весна...
Усе навкруги - оживає, співає, цвіте''
В річці Стрий розливаються води
А легені наповнює дух - 
Краси, життя, свободи''

Щоб розум малечі не дрімав.















 У п'ятницю 21 березня практичний психолог Братківського ліцею Наталія Стецько вже традиційно провела чергове розвитково-пізнавальне заняття з дошкільнятами 3-7 років. Цього разу дітвора систематизувала знання кольорів, а органайзером слугували різнокольорові стрічки і відповідного кольору господарські прищіпки, які стали незамінними помічниками у вивченні кольорів для малечі 3 років і повторенні кольорів для майбутніх першокласників. Діти називали овочі і фрукти певних кольорів. Відповідали на запитання, де у природі можемо зустріти деякі з кольорів. Згадували слова з віршів та пісень. Відгадували загадки про кольори.  Пограли у руханку-гру  ,,Овочі-фрукти-тварини''. Згодом дітям було запропоновано до виконання ще одне завдання, яке дітворі дуже сподобалось,  ,,Порахуй і постав відповідну цифру''. Після корисно проведеного часу, психолог з дітьми попрощався ,,обнімашками''. Ми з дітворою взаємно з нетерпінням чекаємо на наступну зустріч.